Dag 37 og 38

På dag 37 ble det ikke skrevet noen dagbok. Det skyldtes at jeg på dag 37 fikk møte min kjære Torill og valgte å prioritere annet enn å skrive dagbok.

Dag 37 hadde en hustrig start. Vi våknet på en veranda med overbygg, men i og med at vinden hadde snudd i løpet av natta og det begynte å dryppe fra himmelen var det bare å komme seg ut av posen og flytte over til en veranda med le.

Vårt nattlige rede ble ethvert litt vått

Siden vinden hadde snudd ble det rævbør på oss. Vi var rimelig slitne etter en lang tørn dagen før og bestemte oss for at vi skulle begrense dagens etappe med å padle til Lauvøya, og droppe de siste 15 km inn til Stokkøya som planlagt. Leif vår tredje rustne venn har hytte på Lauvøya, så vi kunne få husly der.

Turen oppover fra Stofosna gikk greit og selv om vi var slitne tok vi turen helt opp til Lysøysund uten å stoppe for lunsj.

En selkoloni var nysgjerrige på padlere. Morro

I Lysøysund blir vi møtt av den samme karen vi tauet inn til legevakten i Kragerø. Leif møter oss i kajakk på fjorden. Et utrolig gledelig gjensyn for oss. Leif fikk operert inn pacemaker 3 dager etter at han kom inn til legevakten. Sårene etter operasjonen er grodd og Leif føler seg i fin form, ja faktisk i så fin form at han blir med oss videre på ferden! Så da er vi tre rustne menn på tur igjen! Vi får godkjenne hjerteoperasjon som gyldig fravær. Bøyer oss i støvet for denne mannen, og er utrolig glade for å få han med videre. Stemningen er høy og vi gleder oss til å fortsette.

Leif møter oss i Løysøysund

I Lysøysund gikk vi land for handle litt lunsjmat på butikken, men da vi passerte Ankeret Brygge så vi at det var åpent. Bløte, og i padle tøy stakk vi hodet inn for å spørre om vi kunne få servert lunsj. Det viste seg at de hadde et lukket arrangement for Fagerenget Montessoriskole. Elevene på skolen hadde fisket og tilberedt mat av fangsten. Hyggelige og gjestfrie som de er i Lysøysund fikk vi komme inn og smake på maten. Fantastisk god mat elevene hadde laget. Takk til Fagerenget Montessoriskole og Ankeret Brygge.

Deilig fiskemat i alke varianter på. Gjett om vi ble mette.

Etter lunsj padlet vi til hytta til Leif. Da vi pakket ut av båtene kom min kjære Torill kjørende. Godt å være til da. Jeg og Torill har fått låne huset til Leif sin datter, Christin. Takk for lån av huset Christin, og god bedring til deg som ligger hjemme med influensa! Her har det vært deilig å slappe av.

Vi koser oss med middag og kransekake fra min gode mor.

Vi har hatt en hviledag her i på Lauvøya og kost oss. Jeg og Trond hatt 1300 km service på kajakken og jeg har fått montert wire i stedet for tau til roret. Deilig å slippe å tenke på at snora kan ryke igjen.

Montering av wire til ror

1300 km service

Var litt bekymret for at min glassfiber bør skulle ha fått mye juling på veien, men den ser ut til å ha tålt reisen godt. Noen små hakk som jeg fylte med gelcoat og deler av kjølstripen var slitt bort, eller så det bra ut.

Etter dag 37 stod GPS’en på 1378 km. Det vil si at vi gjorde unna 4,3 mil på denne dagen. Siden dag 38 ble hviledag vil den stå på det samme når vi starter på dag 39. Nå er vi igjen tre karer som gleder oss til ferden videre!

4 kommentarer om “Dag 37 og 38

1. Fortsatt kjekt å følge med dere, og flott at dere ble 3 igjen!! Dere som har vært på tur lenge må vel slite med å følge han som har vært inne på hovedservice og fått montert turbo 🙂 God Tur videre